Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vermijd je een een droge keel tijdens hardlopen?

Hey,
Ik heb volgende week weer piepjestest ( shuttle run volgensmij ).
Ik heb een echt goede conditie, ik speel hoog niveau met voetbal, dus moet ook wel. Maar het punt is dat als ik in de zaal niet normaal snel een droge keel krijg, waardoor ik moeilijk ga ademen en hierdoor soms een steek krijg. Rond trap 12 ofzo heb echt zo'n droge keel dat ik amper kan slikken, en als het lukt krijg ik echt een heel duizelig gevoel... En veel water drinken van tevoren is volgensmij ook niet verstandig want dan krijg ik snel een steek ...

( 15 jaar 3e klas )

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Inademen door je neus en uitademen door je mond scheelt een heel stuk. En proberen rustig door te ademen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
- vochtbalans: optimaal maken door normale hoeveelheid drinken overdag zoals je altijd doet, dan een 15 minuten voor de inspanning 200ml isotone sportdrank. Dan zit het in je bloed (en niet in je maag of blaas) tijdens de inspanning.
- slijmlaag in de pharynx: de 2-3 uur voor de inspanning geen zure producten zoals frisdrank, fruit, sapjes, energydrink, dubbelfris, andere dranken met bubbels.
- neus in, mond uit, niet hijgen, diep ademhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding