Is het normaal dat je hartslag naar 170 gaat tijdens Hardlopen ?

Ik ben pas begonnen, ik volg de lessen via een mp3 coach, tijdens 2 minuten hardlopen stijgt me hartslag naar +- 170.

En bij de laatste 2 minuten hield ik het langer vol dan de eerste 2 minuten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mijn maximale hartslag is volgende de berekening 220-21=199

1,78 cm 90 kilo, niet rokende.

Toegevoegd na 7 minuten:
Volgende = volgens

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (2)

170 is perfect. Je hartslag stijgt en je lichaam moet werken en zo werkt trainen. Je lichaam probeert te wennen aan die omstandigheden en past zich aan.

Je hartslag moet niet boven de 200 komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O gelukkig maar. Na meer dan een andere halve minuut begin ik al wat te hijgen maar niet extreem, na 2 minuten mag ik weer 2 minuten wandelen en dan zie ik me hartslag al snel verlagen naar 120, dan rond de 100 ongeveer. De eerste 2 minuten was echt pittig, ik dacht hou vol probeer niet op te geven, en toen ik de laatste keer 2 minuten mocht hardlopen ging het beter, toen achterom en ik was trots dat ik zo'n lange stuk al heb kunnen hardlopen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Programma van evy? Een gezond lichaam herstelt de hartslag erg snel. Zoals bij jou ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Renate Wennemars, paar schema's van 6 gb, gebruik nu de 5km. Heb Zondag les 1 gedaan, maandag rust, dinsdag ook en uiteindelijk woensdag ook in verband met vermoeidheid door werk
werk in de verhuizingen en eergister werd het tot 21;00 ongeveer en gister was ik nog moe na de werkdag toen ben ik even gaan slapen en vandaag les 2 opgepakt. Het liefst wil morgen weer plaats van om de dag, kan niet wachten tot het Zaterdag is voor les 3.
Ritsuka
10 jaar geleden
Gewoon luisteren naar je lichaam, en voldoende rust nemen indien nodig. Maar oed bezig.
Het ligt er aan hoe hard je loopt, je spant je dan flink in, boven de pakweg 130 bpm ga je vet verbranden.
Het kan dus een gezien de inspanning, een normale waarde zijn.
Als je die waarde hebt als je niet erg hard loopt (onder de 10-15 KM/h) is hij aan de hoge kant, als je rust bpm rond de 70 ligt.
Is je rust-bpm 100 of hoger dan heb je tachycardie en moet je dat eerst laten bekijken door huisarts, omdat je dan bij relatief geringe inspanning die 170 bpm al zal aantikken.