is het slecht om 's ochtends te fitnessen en dan 's avonds hardlopen?

ik ga binnenkort bij de landmacht en ik ben me aan het voor bereiden om lekker fit te worden. ik loop een rondje van 6km elke dag. nu wil ik weten of het kwaad kan om 's ochtends eerst te fitnessen en savonds mijn rondje te lopen? of is het beter om het om en om te doen. 1 dag fitness en 1 dag hardlopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
zorg in elk geval dat je gezond en genoeg eet voor en na het sporten

Antwoorden (2)

Dat is op jouw leeftijd prima: ochtend fitness, spieren worden stevig gebruikt,
'avonds hardlopen, waarbij je al die spieren weer los gooit.

Bovendien: bij de Landmacht vraagt men zich dat niet af en tijdens de opleiding wordt
je gewoon de hele dag afgebeuld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha kijk bij mijn vraag eens ;)
(Ik heb nu overigens contact met iemand van sportopleiding en die vind t ook gewoon prima, lekker doorgaan zoals inderdaad bij het leger ook wel wordt gedaan)
"Nee, dat is niet slecht. Een veel gestelde vraag in de fitness is welk gedeelte van de training men het beste als eerste kan uitvoeren, cardio- of krachttraining. Voor elk alternatief zijn op het eerste gezicht goede redenen te verzinnen waarom het het beste is om als eerste uit te voeren.

Eerst cardiotraining, daarna krachttraining:
-Warming up van de spieren.
-Als ermee wordt gestart kan men beter trainen, omdat alle energie nog beschikbaar is voor de cardiotraining.

Eerst krachttraining, daarna cardio:
-Als ermee wordt gestart kan men beter trainen omdat alle spiervezels nog energie bevatten.
-De coördinatie van de spieren tijdens de oefeningen is beter als de spieren niet vermoeid zijn.

Beide volgordes hebben dus voordelen en leiden tot nadelen in de tweede trainingsvorm".
http://www.fitness-science.nl/index.php/artikelen/54-wat-moet-ik-eerst-trainen-cardio-of-kracht

Je kunt in dit geval gewoon doen, waar jij je het lekkerst bij voelt. Misschien heb je ook nog wat aan onderstaande linkjes. En veel succes!

http://www.eigenkracht.nl/pijlers-eigen-kracht/training/combi-van-cardio-en-kracht
http://krachttraining.net/index.php/informatie-krachttraining
http://www.lichaamsoefeningen.nl/cardiotraining/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heel erg bedankt voor je uitleg! echt super
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan ;-)