Die spieren aan de voorkant van je onderbenen, bovenbenen, kuiten en buikspieren sowieso (uit eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je armen houd je echt niet stil hoor, je nek en rugspieren hebben ook werk te doen, kortom alle spieren behalve vaak die van je spijsverteringsorganen!
Ik schrijf dit vanwege een verplicht antwoord, maar deze afbeelding zegt alles
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voornamelijk bovenbenen, kuiten en buikspieren, maar als dit een opdracht is voor school. Kun je het beste misschien wel zeggen:
Werkende spieren:
M.Quadriceps femoris (boven benen),
M.Tibialis Anterior (scheenbeen),
M.Gastrocnemius (kuitspier) ,
M.Hamstring (boven benen),
Gluteus Maximus (grote bilspier),

Meewerkende spieren:
M.Pectoralis Major (borst spier),
M.Biceps brachii (boven armen),
M.Deltoid, (schouder),
Anterior Abdominal Walls (buikspieren)
musculus obliquus internus en externus abdominis (schuine buikspieren)
Latissimus dorsi (rug spieren).

Deze spieren staan in het latijns opgeschreven. Dit zijn hoofdzakelijke spieren die je gebruikt bij het hardlopen. De M. staat voor Musculus, oftwel latijns voor spier.
Verder kun je nog eventuele ademhalingsspieren uitzoeken.

Hoop dat je er wat aan hebt !

P.S dat plaatje wat er bij is gezet is inderdaad wel een handige voor het uitzoeken van een bewegingsanalyse