Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de snelheid van een gemiddelde hardloper?

Volg een beginnerstrainingschema. Maar hier wordt een snelheid van 9, 11 en 12km/h aangegeven. Die 11 en 12km/h is niet te halen voor me.
Ik vraag me af, zijn dit normale snelheden, of is dit toch hoog voor een gemiddelde hardloper?

http://www.saucony.nl/content/site_nl/hardloopschema_beg_15m1x.php

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
148.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben zelf ook beginner en volg ook een beginnersschema.

het allerbelangrijkste is dat je lekker loopt in de eerste weken. Als je lekker loopt en niet geforceerd dan bouw je je eerste conditie op en nog veel en veel belangrijker, je lichaam went aan de belasting die het te verduren krijgt bij hardlopen.

Als je straks het gevoel hebt dat het makkelijk gaat kun je steeds de snelheid gaan opvoeren. Maar onthou goed, je volgt een absoluut beginnersschema, gedraag je zo ook even en forceer nog niks.

Veel blessurevrij hardloopplezier toegewenst!

Toegevoegd na 36 seconden:
Mijn gemiddelde snelheid is 10,5 km per uur.

Wisselt per persoon, ik ben zwaar gebouwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

10 kmh is gemiddelde...
20 kmh is top...

We hebben het wel over lopers... Ben je dat niet dan is 6 kmh al veel...
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat 10km/uur gemiddeld is voor een beginneling
Dus zo'n 5km in een half uur.

Als je het hebt over lopers van 2,5km dan ligt de snelheid over het algemeen hoger. In dit geval ga ik dus uit van een beginnend hardloper die afstanden tussen de 5 en 15km aflegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt een beetje aan de afstand natuurlijk. Over 25 km doe ik ruim 2.5 uur over. Das dan dus bijna 10km/h. Een stukje van 10 km gaat een stuk sneller, rond de 50 minuten.