Wat is de gemiddelde snelheid van een wandelaar?

Op google maps kan zie je hoe lang je erover doet met een route, maar met welke snelheid is dat berekent?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
80.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik moet 22 meter op een trap lopen in 1minuut aan welke snelheid miet ik lopen ?
Kan iemand mij helpen want geraak er niet aan uit

Antwoorden (7)

Ik denk dat het gemiddelde ligt rond de 5 km/uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld zo'n 5,5 km per uur. Als ik alleen ben loop ik ongeveer 6km/h, (wat wel handig rekenen is), maar ik loop iets sneller dan de meeste mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is gemiddeld 5 km/h
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet met welke snelheid dat is berekend. Wel kan ik je aangeven wat de gemiddelde snelheid is van een wandelaar.
Per hartslag doe je ongeveer een dubbele pas.
Een dubbele pas is twee keer 80 centimeter, dus 1 meter 60. In een minuut doe je 72 keer die 1,60 meter. Dat is 115,2 meter. In een uur doe je weer 60 keer zoveel.
Dus in 1 uur 60 x 72 x 1,60 = 6912 meter is ongeveer 7 kilometer.
Dat is dan wel een tempo van doorlopen.

Bij de Romeinen vroeger legden ze na 1000 dubbele passen een steen op de weg. Een milestone ofwel mijlpaal, als het een paal was.
Mijl komt van mille (1000).
Duizend dubbele passen is 1600 meter.

Ik vermoed dat Google een snelheid van 6 km/h aanhoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beginnend wandelaar loopt de eerste 10 k.m
5 k.m per uur, na 10 k.m langzamer.
Een geoefend wandelaar loopt ongeveer 6.2 k.m per uur.
Een snelwandelaar zit ruim boven de 7 k,m .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging: alle antwoorden gelden voor een vlak landschap zoals bv NL. In de bergen loop je zo'n 3 km per uur (klimmen en afdalen gaat langzamer).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4,7 km/ uur. Ik heb net een route gezocht waarvan Maps zegt dat ik er een uur over doe en die is 4,7 km.