Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tijdens het hardlopen krijg ik altijd last van mijn schouders, wat kan ik hiertegen doen?

Als ik ong. 10 min heb gehardlopen dan krijg ik erg last van mijn schouders. Alsof iemand ze naar beneden drukt. Wie weet wat dit is en wat ik ertegen kan doen? Ik doe van te voren warming-ups.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

stretch schouders is dan zal je er minder last van hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een verkeerde renhouding. Veel hardlopers houden onbewust hun shouders omhoog wanneer ze rennen. Probeer tijdens het hardlopen afentoe te controleren of je je schouders niet in je nek duwt (je schouders dus in een ontspannen houding zitten)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt omdat je niet in een ontspannen houding loopt, je zal een beetje te geforceerd lopen. Probeer eens 30 seconden al lopend je buikspieren op te spannen, een minuut wachten en dit nog is doen. Met een rechte romp/rug lopen kan ook helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je looptechniek zal niet afdoende zijn, en je loopt waarschijnlijk ook gespannen.

Om blessures te voorkomen kan ik je aanraden deze site even te bekijken. Superhandig, en alles wat je wilt weten over hardlopen, en dan met name de techniek die erbij komt kijken. Hier kan je ook meteen checken of je wel de juiste warming up doet.

http://www.voorkomblessures.nl/csi/websitesportblessure.nsf/wwwVwContent/53DF33D23684A6DCC125722800543F29
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding