Wat "moet" je zoal thuis zelf gemaakt hebben ? Ik denk dan aan wafels, appeltaart, cake maar ook op niet-culinair vlak ideetjes.

Je hebt zo van die klassiekertjes, maar misschien ook op andere vlakken ?

13 jaar geleden
in: Sport
Kimath
13 jaar geleden
Muffins en brownies! Dat ga ik dit weekend weer eens maken.
Altijd een succes, vooral muffins, die haal ik uit de oven en 10 minuten later zijn ze op :P
rubia
13 jaar geleden
Leuk, heb je een goed recept ?
Kimath
13 jaar geleden
Ik gebruik zo'n pak er voor met muffinmix (ben een beetje lui, haha).
Daar staan instructies op, supersimpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een cake en een gebakken eitje moet toch echt wel
rose
13 jaar geleden
Er schiet mij van alles te binnen...

Antwoorden (10)

Zo'n bouwpakket-kast (van Ikea oid)... Echt een aanrader... zucht.

Verder moet je thuis toch minimaal in staat zijn enkele keren per week een maaltijd te maken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaa Ikea! +
Kimath
13 jaar geleden
owja, Ikea :D
Dat moet je echt eens gedaan hebben ja ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat vergeet je van je leven niet meer...
Mijn laatste ervaring: Zo'n ladekastje in elkaar zitten. Voor de verandering genoeg schroefjes e.d., maar iets te enthousiast een schroefje geprobeerd erin te krijgen: resultaat een iets te groot gat voor het schroefje... Opgelost met wc-papier en kauwgom... don't ask, het (sokken)kastje doet het prima :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je die conference van Youp van het Hek al eens gehoord over het 'Ikea stapelbed': hilarisch.
Het lijkt een beetje op jouw ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik nog nooit gehoord. Zal hem vanavond wel even youtuben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen!
Heerlijke overschotel.

- Bladerdeeg uitleggen om te ontdooien
- Snij kip in kleine stukje.. even in de pan goed doorbakken.
- Roerbakgroenten eroverheen (smaak eigen keus)

- Even goed opwokken

- Satésaus klaar/warm maken

-Bladerdeeg in de ovenschotel leggen. Ook langs de zijkant.!!
- Giet de kip/groente in de ovenschotel'
- De satesaus er netjes verdeelt overheen zodat het er in kan trekken.
- Vouw de bladerdeeg die tegen de kant op stond erover heen.
- dek met ander bladerdeeg de top af. Je ziet nu alleen nog maar bladerdeeg.
- Heerlijke kaas eroverheen (alles naar eigen smaak natuurlijk)
- Mogelijk nog een ei klutsen met beetje bloem, of enkel bloem. Dat maakt de balderdeeg luchtig

- Zet het geheel 20 minuten in de oven 180 graden.

Bon appetit

Bereidingstijd: 15 minuten + 20 minuten oven = 35 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet minstens geprobeerd hebben om een haakje in de muur te boren zodat je een fotolijst/schilderij r e c h t op kunt hangen :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij hing recht!! De aardas is sindsdien verschoven! Echt waar!
'Verplichte Frobelprojecten':

- Een kerststukje
- Een dekbedovertrek
- Een gordijn
- Een digitaal fotoboek
- Een trui
- Een herfstkrans
- Een kralenketting

(en bij veel van deze items dan meteen bedenken dat het kennelijk je roeping niet is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal al gedaan!!
En wat nu?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd om een vak te leren?
Cup cakes! Zo gemakkelijk, zo lekker bij de koffie of om weg te geven in een leuk doosje als je ergens uitgenodigd bent op de koffie.

Nodig;
125 gr. roomboter,
125 gr. basterdsuiker,
2 eieren,
125 gr. zelfrijzend bakmeel,
zakje vanillesuiker
2-3 el. melk
Of i.p.v. de laatste 2 ingr. 2 volle eetl. stracciatella kwark.
Heb ik laatst gedaan, was heerlijk!

Laat de boter zacht worden in de magnetron, (maakt niet eens uit of hij al smelt)en giet dit bij de suiker in de beslagkom.Zet de mixer erin en mix tot je een witte creme krijgt. Doe er nu 1 ei bij en mix totdat dit helemaal opgenomen is. Doe nu hetzelfde bij het 2de ei. Leg je zeef op de kom en giet er het zelfrijzend bakmeel in. Til je zeef op en klop de rand ervan tegen je andere hand, zodat een deel van het meel op je beslag valt, mix dit kort erdoor en doe er dan de rest bij. Niet te lang mixen nu, want dan haal je de lucht eruit. Op het laatst nog even de kwark erdoor roeren met een lepel en ik roerde er nog wat chocolade stukjes bij door mijn beslag. Je kunt uiteraard ook bij de suiker vanillesuiker doen of geraspte citroenschil en dan samen mixen. Je kunt ook in de rum ( of water) geweekte rozijnen door je kant en klare beslag roeren. De melk gebruik je alleen als het beslag te stevig aanvoelt. Je kunt door dit beslag van alles scheppen zoals; blokjes appel, stukjes aardbei, ananas etc. zelfs verbrokkelde amarettini`s zijn lekker erin.
Zet nu in je muffinvorm ( als je die hebt, anders zet je ze los op het bablik) papieren caisses, dat zijn van die papieren vormpjes die in elkaar geschoven in doosjes of plastic zitten op de bakafdeling bij de supermarkt of bij Blokker,Hema. Leg hierin met behulp van 2 niet te grote lepels het beslag tot ze iets over de helft gevuld zijn. Zet de muffinvorm op het rooster of zet het bakblik met de caisses in het midden vaneen op 180 gr. C. voorverw. oven en bak ze in ca.17-20 min. gaar en bruin.
Je kunt ze zo eten of er een botercreme op spuiten die je maakt van poedersuiker, gemixt met (gesmolten) boter en bijv. een flinke schep Nutella. Leuk decoreren met wat strooisel van chocolade of discobolletjes. er is genoeg te kiezen bij de bakproducten in de supermarkt.
13 jaar geleden
wat voor mij heel lekker is maakte mijn moeder vaak is Mokkacreme taart overheerlijk gewoon het recept daarvoor had ze van google. ik maak meestal altijd die pakjes van Koopmans en dergelijke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste wat je thuis moet maken is sfeer.

In de keuken vind ik erwtensoep, oliebollen, kwarktaart en
pannekoeken wel lekkere hollandse dingen die horen bij het echte thuisgevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een knoop aannaaien.
Te simpel voor woorden, maar er schijnen mensen te zijn die dat niet kunnen. [Of ze zeggen het alleen maar.]
Sowieso: een naadje repareren met naald en draad, als je geen naaimachine hebt.
Een broek korter maken.

Een lamp vervangen.

Een sok breien [ of overdrijf ik nu?]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan zelf je pasta maken met een pastamachine.
Zo'n pastamachine kan je bv vinden in Metaleuven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rubia
13 jaar geleden
Metaleuven ? Is dat in Nederland ?
nou wel standaard maar ik ga toch voor de appeltaart en ben zelf dol op zelf gebakken appeltaart....