Welke attractie is dit?

En bestaat er iets vergelijkbaars in Nederland?
Ik ben benieuwd hoe de attractie er van de zijkant uitziet, dus in z'n geheel. Nu lijkt het wel een soort raket, die blijft hangen, o.i.d. Maar hoe draait/vliegt dat ding in werkelijkheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Dit zou de SkyScreamer kunnen zijn, of een variant daarvan. Kijk eens rond op de Bron hieronder.

Het is een kogel waarin je wordt vastgezet. De kogel zit aan twee elastieken die hoog boven de kogel vastzitten en die strak worden gespannen. Zodra de kogel wordt losgekoppeld van de bodem, schiet de kogel met inzittenden omhoog.

Een soort omgekeerde bungeejump dus.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is dit niet gewoon zo'n soort van kogel , die onder spanning wordt gezet ( ze zetten m beneden vast , en twee kranen schuiven uit naar boven ) dan wordt hij losgekoppeld en schiet de kogel los.
Eigenlijk een soort van katapult dus

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik begrijp dat zo'n attractie ook wel een "slinger Shot "wordt genoemt