Hoe is kendo?

Is het zwaar en moet je een goede uithoudingsvermogen hebben? Heeft er iemand ervaring met de sport kendo?

Op het internet vind ik allerlei leuke verhaaltjes over wat kendo is, maar ik kan geen ervaringen vinden van andere mensen.

Toegevoegd na 4 dagen:
Omdat kendo niet zo dicht bij mij in de buurt is en erg laat in de avond begint, zou ik graag eerst meer info willen hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik neem aan dat je dat uithoudingsvermogen, als je het al nodig hebt, vanzelf wel opbouwt naarmate je die sport langer beoefent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kendo is een sport die met name met zwaarden en stokken gedaan word. Het is een beetje te vergelijke met Schermen. Indien je de sport voor zelfverdediging wilt gaan uitoefenen is deze sport niet aan te raden.

KRAV MAGA is een uiterst effectieve zelfverdedigingssport.

ga gewoon enkele proeflessen volgen, zowel bij Kendo als bij Krav maga
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kendo is een zwaardsport, zoals je waarschijnlijk al doorhad.
Kendo bestaat uit twee verschillende dingen: Kata's: Bij kata's heb je een afgesproken gevecht waarbij je dus geen bescherming nodig hebt.
Bij de gevechten heb je volle bescherming nodig, maar ook deze kant van de sport is vrij moeilijk.
Wel kan ik je iaido aanraden.
Iaido is letterlijk: 'de weg van het trekken van het zwaard'
Iaido is ook een zwaardsport, maar gaat meer om de kunst.
Ik doe zelf iaido, dus wil je een keer een proefles, neem dan even contact met mij op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik wel wat aan. Maar waarom raad iedereen mij nou van alles aan? Ik hoef geen iaido. Ik weet wel wat iaido is.
Blijf aub on-topic.