Hoe plassen wielrensters tijdens een wedstrijd,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Top-10
92.2K
Cryofiel
13 jaar geleden
Goeie Vraag! En kennelijk is lezen moeilijk - ik heb het gevoel dat het niet echt opvalt dat jouw vraag over *vrouwelijke* wielrenners gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed lezen deze vraag:))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdeed: fout gelezen en niet gezien dat het om vrouwen gong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel goed aangepast toch?

Het beste antwoord

Hier is wat een wielrenster daar zelf over vertelt:
"Wij plassen niet tijdens de koers. Wij gaan vóór de start. Soms wel tien keer, tot onze blaas helemaal leeg is. Ik train mijn blaas daar trouwens op: op training stop ik nooit om te plassen en ook anders houd ik alles zo lang mogelijk op. Waardoor het plots soms wel heel dringend wordt. Vorig jaar moest ik na een wedstrijd zodanig dringend plassen dat ik meteen na de finish rechtstreeks naar het toilet wilde. Jammer genoeg moest ik net die dag naar de dopingcontrole. Ik wist: als ik voor die dopingcontrole ga plassen, lukt het straks niet meer. Dus ben ik naar dat lokaal gespurt, waar ik iedereen zomaar ben voorbijgestoken. Anders had ik gegarandeerd in mijn broek geplast.”
“In een koers in Frankrijk werd er vorig jaar een collectieve plaspauze gehouden, iets wat ik nog nooit had meegemaakt. Je moest ons daar zien zitten: al die meisjes op een rijtje op hun hurken in dat uitgestrekte veld. Ik herinner me nog dat een paar Chinese ploegleiders en mecaniciens meteen uit de volgwagens zijn gesprongen om foto’s te kunnen maken.”
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Mooi verhaal! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het enige goede antwoord. Bedankt!!

Andere antwoorden (2)

Als het niet te druk is, plassen ze door de pijp van hun wielerbroek.
Daarbij letten ze altijd op wie er achter hen rijdt.

Soms hebben ze de gelegenheid om even te stoppen en langs de kant van de weg te plassen.

Met dit weer plassen ze niet zo veel tijdens een rit.
Het is zo verschrikkelijk warm dat het meeste vocht er door zweten wel uit gaat.

En als ze niet ziek zijn, dan hoeven ze ook onderweg niet te poepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Hoe doe je dat, door de pijp van je broek plassen? Dan doe je het naar mijn idee ín je broek! Of gebruiken ze een catheter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik las later "wielrensters", vrouwen dus. In het heetst van de strijd, als ze het niet kunnen ophouden, dan plassen ze dus in hun zeemleren broek.
Je wilt niet weten waar en hoe ik al geplast heb.
Maar zoals ik al zei: Met dit soort dagen hoef je niet te plassen tijdens een koers.
Cryofiel
13 jaar geleden
Aha, jij rent ook wiel? Een ervaringsdeskundige dus? Als ik nodig moet plassen, moet ik me ontspannen. Plassen tijdens welke beweging ook, is mij nooit gelukt. Is dat een kwestie van oefening, of lukt dat vanzelf als de blaasdruk maar hoog genoeg is opgelopen?
Ik heb wel eens gehoord dat vrouwelijke wielrenners een speciale plastuit hebben onder hun wielrenners tenue.
Hierin kunnen de wielrensters hun urine laten lopen.
Als er zo'n 5 uur gefietst word dan zal er zeker wel een geplast moeten worden.
En afstappen gaat nou eenmaal niet echt in een wielerwedstrijd.