waarom moet je bij klasiek ballet altijd een maillot/panty dragen?

Twee dochters van mij zitten op ballet, al vanaf hun 6e en ze vroegen mij waarom ze altijd een maillot moeten dragen. (Het is de kleding voorschrift van de balletschool). Maar is daar een reden voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.3K

Het beste antwoord

Maillots worden door mannelijke en vrouwelijke balletdansers gedragen om het publiek de geweldige schoonheid van het lichaam te laten zien tijdens het uitoefenen van de ballet-bewegingen. Maillots accentueren de vorm van de benen en houden tevens de spieren warm om zodoende minder blessure-gevoelig te zijn.

Ook is het een middel voor de ballet-instruct/eur/ ice om imperfectie te ontdekken in de techniek, waar losse kleding dat zou verhullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluseen

Andere antwoorden (5)

Als een danseres niet zulke mooie benen en/of knieen heeft, dan lijdt dat erg af. Ze dragen ze dus om mooi af te kleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan je de vorm/stand die de been aanneemt beter zien dan bij een losse broek en of lange jurk. Het rokje zal wel zijn om eea beter te bedekken bij verschillende gestrekte poses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Vraagjes39;

Een tweede reden is om de spieren warm te houden. Zegt mijn dochter, die al twaalf jaar danst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de ene kant zal het gewoon bij het uniform horen, zoals een voetbaltenue. Aan de andere kant, als ze samen danst met een partner, schuiven de lichamen soepeler over elkaar, zeker met dit weer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak wordt van de leerlingen van klassiek ballet een soort van dresscode verwacht. Dit wordt verwacht omdat de docent(e) dan goeie aanwijzingen over het gebruik van het lichaam en de spieren kan geven. Dit is ook de reden waarom de balletkleding strak moet zitten. Algemeen geleden de volgende voorschriften:

Meisjes/vrouwen
Bij klassiek ballet draagt men meestal een balletpakje en een maillot. De maillot is om de spieren warm te houden. Ook heeft men over het pakje meestal een tutu. Dit is een rokje van doorschijnende stof die grotendeels voor de sier dient. Ook hebben de meeste mensen die ballet beoefenen beenwarmers aan. Dit om de spieren van de enkels warm te houden. Natuurlijk heb je schoentjes nodig. Deze zijn meestal roze of zwart en zijn een beetje slap. Als je oud genoeg bent en je spieren stevig genoeg zijn mag je spitzen. Dit mag vaak ongeveer vanaf 12 jaar.
Bij klassiek ballet lessen mag het haar nooit los gedragen worden. Als je een snelle pirouette draait en je haar komt tegen iemand aan, kan dit onherstelbaar letsel tot gevolg hebben. Verder geeft een knot of staart ook een elegante hoofdlijn.