Wanneer hebben de Olympische Spelen in Nederland plaatsgevonden?

De Olympische Spelen zijn nu volop aan de gang in Tokio. Een paar jaar terug waren de Spelen in Londen, niet zo gek ver weg van Nederland. Wanneer hebben de Olympische Spelen eigenlijk in Nederland plaatsgevonden?

2 jaar geleden
in: Sport
1.6K
bamibal
2 jaar geleden
Dit is een vraag die je makkelijk zelf had kunnen googelen.
SentWierda
2 jaar geleden
@bamibal. Soms is een antwoord iets lastiger dan verondersteld. Zoals Google en de combinatie Olympische Spelen + Nederland/1980.

Antwoorden (1)

Die waren in 1928
Olympische Spelen van Amsterdam 1928
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
De Olympische Spelen voor gehandicapten (Paralympics) zijn in 1980 gehouden in Arnhem.
In 1992 is gepoogd de Olympische Zomerspelen te houden in Amsterdam. Dat is niet gelukt, Het is Barcelona geworden.