zit er verschil in handbal en voetbal behalve dat handbal met je handen is en voetbal met je voeten?

Dan bedoel ik meer met regels zoals buitenspel ofzo, is het dan los van het feit dat je het met je handen speelt en niet met je voeten het enige verschil of is het gewoon een totaal andere sport?

mvg

3 jaar geleden
in: Sport
4.3K

Het beste antwoord

Het is een totaal andere sport.

Handbal is een sport tussen twee ploegen van elk zeven spelers. De kern van het spel, dat zowel door heren als door dames kan worden beoefend, wordt gevormd door twee belangrijke regels: de bal mag niet met het onderbeen en de voet worden gespeeld en een speler mag met de bal in de hand maar drie passen doen, dan moet hij hem op de grond stuiten of afspelen.

Voetbal is een balsport waarbij twee ploegen van elf spelers moeten proberen de bal in het doel van de tegenstander te krijgen. De bal mag met ieder deel van het lichaam gespeeld worden, met uitzondering van armen en handen (behalve bij de inworp). In de praktijk wordt vooral met de voet gespeeld en met het hoofd gekopt. Ook moet de bal te allen tijde speelbaar blijven en mag deze niet afgeklemd worden door bijvoorbeeld op de bal te gaan liggen of deze tussen de benen te klemmen. Deze beperkingen gelden niet voor de doelverdediger, ook wel keeper genoemd, in het eigen strafschopgebied.

Er zijn eigenlijk meer verschillen dan overeenkomsten:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Handbal
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voetbal
SimonV
3 jaar geleden
Mikaapje
3 jaar geleden
dankuwel! :)
Mikaapje
3 jaar geleden
oh haha dat met dat geklemde was ik zoweizo vergeten, pas zei ik ook voor de grap tegen mn opa, waarom probeert een keeper niet in het strafschop gebied de bal onder zijn shirt te doen zodat die blijft zitten en rent die dan naar de andere kant van het veld WHAHAHAHA dat meende ik uiteraard niet (het zou wel mooi zijn) maar ik dacht want nergens staat in de regels dat het niet mag, na blijkbaar wel dus XD