Hoe kan je minder bang worden om te vallen bij het rolschaatsen?

Ik vroeg me af of er dingen mogelijk zijn om meer vertrouwen in mij zelf en m'n lichaam te hebben want zoals vandaag ging ik rolschaatsen voor de 3de keer maar heb zo een spanning in me lichaam en ben erg bang om te vallen waardoor ik eigenlijk niet meer durf heeft iemand misschien ideen hoe ik hier vanaf kan komen??

Weet jij het antwoord?

/2500

Een helm en elleboog- en kniebeschermers vond ik altijd al een veiliger gevoel geven. Sommige mensen vinden dit kinderachtig, maar vraag misschien iemand mee? Een vriend of vriendin die kan rolschaatsen? Je hoeft heus niet te zeggen dat ze je moeten opvangen als je valt of zo, maar voor sommige mensen is het een automatisme om bijvoorbeeld te zeggen 'oeps, drempel! Oppassen!' of 'ik vind dit altijd wel een fijn/veilig/gevaarlijke plek om te rolschaatsen omdat je hier niet te hard valt/omdat dit niet zo'n hobbelige weg is/omdat hier veel steentjes liggen etc. Misschien een kinderachtig voorbeeld, maar toen ik vroeger (ik was 9-10 jaar) wou leren om te rolschaatsen, vond ik het ook altijd eng om te vallen. Mijn ouders vergeleken rolschaatsen dan altijd met steppen, fietsen en zelfs met op je sokken op een gladde vloer rennen wat mij iets meer zelfvertrouwen gaf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100