Wat zorgt het best voor platte billen?

Hallo, ik ben een jongen van 16 en ik ga sinds 3 weken naar de sportschool.
Ik heb door een hormonale disbalans (te veel oestrogeen) veel vet op me bovenbenen en billen.
Ik heb mijn voeding aangepast om oestrogeen te verlagen en ook een anti oestrogeen voedingsupplement aangeschaft.
Ik wil heel erg graag af van vooral de dikke billen, ik weet alleen niet wat de beste manier is om platte billen te krijgen, is dat door alleen maar cardiotraining te doen of is het juist beter om de billen te trainen door middel van krachttrainig? Ik wil namelijk geen volle billen maar echt het liefst platte billen. Als iemand mij kan vertellen hoe ik echt kleinere en plattere billen krijg heel graag!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
1.2K
liveisgreat
3 jaar geleden
het lijkt me dat je een peervormig lichaam hebt? als je dan gaat trainen zullen je billen verstevigen maar echt plat worden helaas niet. Voor vetophoping is een zuiverend dieet goed, omdat vet onzuiverheden vasthoudt. Dit is geen zuivel, geen koffie, geen vlees, geen suiker ook geen "suikervrije" dingen , geen brood of gebak, geen granen, geen soja, uiteraard geen frisdrank. dus veel groenten, beperkt fruit (best alles volgens seizoen), water, kruidenthee, quinoa, seitan, falafel etc voor een maand. koolhydraten bv aardappelen max 100 gr per dag.
Ritsuka
3 jaar geleden
Wie heeft deze hormonale disbalans diagnose gesteld? Zoals ik je vraag lees heb je namelijk op eigen houtje dingen aangepast.

Antwoorden (2)

Als je veel cardio gaat doen (en afvalt) worden de billen vanzelf minder dik. Echter zou ik me er niet zo druk om maken. Ik heb ook dikke billen. Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die dat niets vond.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Laat je in ieder geval op jouw leeftijd GEEN dieetpraatjes aansmeren. Een hormonale disbalans is meestal erfelijk bepaald en zit dus eigenlijk in je genen. Je kunt het in balans houden door te sporten met een aantal trainingen. Ik denk daarbij vooral aan cardiotraning met spinning (op de trainfiets) en roeiapparaat en gewichttraining met halter voor deadlift (denk wel aan je rug!). Bij deze trainingen worden zowel je bilspieren strak ontwikkeld en ook je rug. Je zal best stevige billen overhouden, maar je kijkt er wat plezieriger tegen aan en ze voelen wat beter.
Begin rustig aan en bouw het langzaam op, want je zit niet op blessures te wachten.