Weet iemand hoe je de rugcrawl start moet doen?

Ik zit al jaren lang op wedstrijdzwemmen, maar ik durf de rugcrawl start niet meer te doen, nadat ik een keer keihard op mijn rug ben beland.
En nu weet ik niet meer hoe je de rugcrawl start moet doen. Ik doe het elke keer verkeerd!!!!!!!!!!!!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Abcde
3 jaar geleden
ik heb lang geleden aan wedstrijdzwemmen gedaan. De rugcrawl startten we toen vanuit het water hangend aan het startblok. Met de voeten zetten we af tegen de muur. Ik heb geen idee hoe je hierbij keihard op je rug kan belanden. Als dit tegenwoordig anders gaat of toch hetzelfde is, is het verstandig je trainer te vertellen dat je hier moeite mee hebt en te vragen of de trainer je hierbij wil helpen.
Ritsuka
3 jaar geleden
Je hebt toch een trainer?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ja, ik heb een trainer, maar die legt het echt niet goed uit, want ik doe het telkens verkeerd.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik doe het verkeerd doordat ik mijn hoofd niet naar achter gooi, ten minste dat zei mijn trainer. En toen ik dat wel deed landde ik keihard op mijn rug!!!
Abcde
3 jaar geleden
Je moet zodra je het blok loslaat met je armen langs je oren met je handen naar het water wijzen. Tegelijkertijd trek je je rug hol en buig je je nek mee in de richting van je armen. Kijk eens goed naar andere zwemmers hoe zij het doen. Je hele lichaam moet de houding aannemen van een schaaltje.

Antwoorden (1)

Met beide benen op de rug afzetten van de muur in stroomlijn en zo ver mogelijk drijven. Op de badrand zitten of liggen en met de voeten en benen in het water rugcrawl benen oefenen. Op de rug afzetten en rugcrawl benen zwemmen met de armen langs het lichaam. Aandachtspunt: Zorg dat de knieën niet boven water komen!
3 jaar geleden
Abcde
3 jaar geleden
Ik denk dat er nog steeds vanaf het startblok gestart wordt. dan hang je boven water en moet je als het ware achterover duiken bij de start. Daar ligt denk ik het probleem. Anders kan er niet keihard op de rug geland worden. In de reacties wordt geschreven dat het hoofd niet achterover wordt gegooid, dat is belangrijk bij de start om gestroomlijnd in het water terecht te komen.