Wat is de Basisopstelling en de namen van de spelers van Flag Football?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
2.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.google.com/search?q=flag+football+regels&oq=flag+football+&aqs=chrome.1.69i57j0l6j69i60.9960j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Antwoorden (1)

Elk team bestaat uit meerdere spelers en kan zowel uit jongens als meisjes bestaan. Per aanvalspoging worden er 5 spelers van elk team opgesteld. Eén team is in balbezit en wordt ook wel de offense (aanval) genoemd. Zij hebben de taak zo veel mogelijk terreinwinst te maken en punten te scoren. Het andere team is de defense en probeert het aanvallende team te stoppen door de vlag van de baldrager af te pakken of de bal te onderscheppen.
Het aanvallende team begint vijf meter voor haar eigen end zone en heeft vier aanvalspogingen om de middellijn te bereiken. Wanneer het aanvallende team hierin slaagt, krijgt het nog eens vier pogingen om het doelgebied van de tegenstander te bereiken en punten te scoren. Wanneer het aanvallende team er niet in slaagt binnen het aantal genoemde pogingen voldoende terreinwinst te maken of wanneer het verdedigende team de bal onderschept wisselen de rollen. Het verdedigende team mag dan gaan aanvallen en vice versa.
Het team dat uiteindelijk de meeste punten verzamelt is de winnaar. Het komt echter voor dat beide teams een gelijk aantal punten behalen, dit wordt beschouwd als gelijk spel.

Posities
Offense: Er is bij alle pogingen een Center en een Quarterback (QB) nodig. De Center is verantwoordelijk voor het beginnen van de poging door de bal aan de QB te geven, welke de bal zal moeten gooien of af moeten geven. Daarna loopt de Center een vooraf afgesproken patroon. Verder staan er nog 3 mensen op het veld, dit kunnen Wide Receivers (WR) of Running Backs (RB) zijn. Een WR staat op dezelfde lijn als de Center en rent daarna een patroon, zodat de QB precies weet waar hij de bal kan gooien. Een RB staat achter de QB en zal of de bal meteen van de QB krijgen, of ook een patroon lopen.
Defense: Er zijn verschillende posities mogelijk binnen Flag Football op Defense. Een Cornerback (CB) heeft als taak er voor te zorgen dat de aanvallende WR de bal niet kan vangen of de WR zijn vlag te pakken. Een Nose Tackle staat meestal tegenover de aanvallende Center een heeft dezelfde taak als een CB. Een Linebacker (LB) staat iets verder in het veld en dekt meestal een zone af of pakt een aanvallende speler later op. Een Safety heeft dezelfde taak als een LB, maar zal iets verder in het veld staan. Een Defense mag ook de aanvallende QB onder druk zetten zodra de poging begint, dit wordt gedaan door middel van een Blitzer, die door zijn hand omhoog te steken aan geeft dat hij druk gaat zetten.
SimonV