Ik heb 5 jaar enkelklachten, beide enkels zwikken om. Is er een manier waarop ik toch kan sporten?

Ik heb 5 jaar lang enkelklachten aan allebei de enkels zoals enkel omzwikken (Waardoor mijn enkels en knieën naar binnen staan), opslot schieten en aan de buitenkant knap er iets waardoor ik 15 minuten niet kan lopen. Ik heb altijd met sporten aan allebei de enkels een brace(met veters) om en heb steunzolen. In december  2018 had ik aan mijn rechter enkel syndesmose gehad ik had toen ook een brace om met voetballen mijn revalidatie heeft 6 maanden geduurd omdat de dokter dacht dat er niks aan de hand was. vorige jaar in oktober moest ik van mijn sportopleiding naar de sportarst om mijn enkelklachten te verminderen en moest dus weer naar de fysio wat ik al 5 jaar al doe en vorige week heeft de sportarst mijn gebeld dat ik niet meer hoef te komen omdat ze geen oplossing hebben gevonden voor mijn enkelklachten. Heeft iemand misschien tips waardoor ik weer kan sporten zonder enkelklachten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Antwoorden (2)

Als er een goede mri scan, rontgen foto's etc. Zijn gemaakt. En de conclusie is dat er niks aan gedaan kan worden. Kun je misschien proberen te gaan zwemmen, eventueel met je voeten in een brace of iets dergelijke zodat alles op zijn plek blijft? Misschien kun je ook fietsen met een brace of iets dergelijke om je voet en enkel?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het antwoord kan zijn, juist minder vaak braces dragen als het niet strikt noodzakelijk is. Ik weet het het is heel lastig, zwakke enkels. Ben zelf hypermobiel. Sport die ik doe is bij Hart for Her. 40 sec heel actief op een apparaat daarna 40 seconden een workout oefening. 30 minuten per dag ben je er aan kwijt. Er bestaan volgens mij meerdere sportscholen die werken met zo'n programma. Altijd aangepast op jou.
En zwemmen dat is zeker aan te raden.