Hoe kan ik mijn buikrandje wegkrijgen?

Hee! Ik heb even een vraagje: ik heb altijd al een soort van onderbuik randje gehad. Sinds 2 jaar sport ik veel en eet ook de juiste voeding( ben in die 2 jaar 13 kg afgevallen). Heeft iemand misschien nog tips om dit weg te krijgen? Ik ben een vrouw van 22 en ben 1.66 lang en weeg 64 kg.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
4.7K
Pieterke
3 jaar geleden
Je hebt van die corrigerende slips. Ze zien er niet erg modieus uit maar zijn wel handig als je een keer een mooie strakke jurk of een strak shirt aan wilt.
Castle
3 jaar geleden
Ik ben zelf van mening dat een vrouw best een klein buikje mag hebben. Mocht je het toch weg willen hebben dan moet je oefeningen doen die deze regio aanpakken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Pieterke en @Castle
Met Castle ben ik het helemaal eens. Als je iets wilt aanpakken moet je er iets voor doen. Pieterke geeft het gemakzuchtige voorbeeld (is dat van deze tijd?) verberg het maar met corrigerend ondergoed.
@Amadea vindt het erbij horen, maar dat is ook maar betekkelijk. Natuurlijk zal het in / na de overgang niet meer zo makkelijk zijn, maar ik zie (ik ben 76 en ga nog steeds 2 x per week naar de fitness), dat heel veel vrouwen van ook dik boven de 40 jaar er een goed figuur bij houden en met veel plezier ook naar de sportschool komen. Als je perse iets wilt moet je het ook perse doen.
Pieterke
3 jaar geleden
@elder161: Corrigerend ondergoed bestaat al tientallen jaren, dus die "oplossing" is niet van deze tijd.
Ritsuka
3 jaar geleden
Waar vergelijk je jezelf mee? En wat zou je willen bereiken?

Antwoorden (2)

Met een beetje wilskracht en wat volhouden is dit een erg goede methode om een sterke en platte buik te krijgen. Een trimwieltje kost zo tussen de € 15,- en € 25,- . Elke dag een serie van 20 keer lang uitrollen en weer terug (zie afbeelding) doet na enkele weekjes al wonderen. We in het begin voorzichtig beginnen.
(Ik zet mezelf niet op de foto, maar heb er al jaren veel plezier van.)
Succes.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Bij de meeste vrouwen zal dit echter niet het gewenste resultaat geven, omdat dat buikrandje er van nature zit. Dat dient namelijk om het mogelijk te maken een zwangerschap te volbrengen.
Het zou kunnen, maar het is de vraag of je dit moet willen.
Vrouwen houden van nature wat meer vet vast bij de buik en heupen, omdat dit noodzakelijk is voor de vruchtbaarheid.

Als je graag je buik platter wilt, zul je meer moeten afvallen. Specifieker gezegd, je vetpercentage moet je verlagen. Dit betekend meer cardio en voora krachttraining doen, een klein kcal tekort hanteren, en voldoende eiwitten eten voor spierbehoud (minstens 100 gram per dag is een goed streven om mee te beginnen).
Het kan zijn dat je dit makkelijk vol kunt houden, maar het kan ook goed zijn dat je zoveel moet laten staan en zo hard moet trainen dat het lichamelijk en/of geestelijk niet vol te houden is.
Bij het verlagen van je vetpercentage kan het namelijk gebeuren dat je menstruatie stopt en dat je (tijdelijk) onvruchtbaar bent. Of je word zo 'wollig' in je hoofd dat je niet goed meer iets kan onthouden.
Waarschijnlijk word je vooral chagrijnig als je nooit meer een bakje chips kan eten.
Beetje lang om hier te vertalen en uit te leggen, maar hier staat waar je ongeveer op moet letten als je een bepaald vetpercentage wilt behalen EN behouden. https://www.centralathlete.com/blog/what-it-really-takes-to-be-6-body-fat-1
Toegevoegd op 07 mei 2020 07:16: tekst
Ritsuka
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg! Mijn doel is nog ongeveer 5-6 kilo eraf en dan meer spieren opbouwen.