Welke (team)sporten kan je doen waarbij je je knieën niet te erg belast?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (11)

Schaken, pingpong, snorkelen ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dammen/schaken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waterpolo, aquajogging, boogschieten, darten, aangepaste fitness oefeningen, kanoën, denksporten, sjoelen en vasr nog veel meer waar ik nu niet kan opkomen.

Toegevoegd op 24-04-2009 08:06:36
Correctie op bovenstaande: Waterpolo valt af.

Nieuwe aanvullingen:
Jeu de Boules, alle vormen van rolstoel sport.

Daarnaast heb je nog sporten indien je die "rustig" speelt ook wel te doen zijn denk ik:
badminton
tafeltennis
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Roeien, zwemmen, duiken, alles in het water dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou kunnen duiken, Moet je minimaal met zijn Tweeen doen, en is erg leuk !.

Toegevoegd op 22-04-2009 23:57:12
Je kan het ook eens in de modelbouw zoeken !. Ook erg vermakelijk!.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In bovengenoemde oplossing mis ik het simpele: Wandelen (op platte stukken dan dus he, geen grote bergwandelingen, want dan krijgen je knieën wel een optater).
Tja en rolstoelhockey, rolstoeltennis e.d., daar belast je je knieën ook niet mee. :) Geloof me dat is nog best moeilijk, we hebben enige jaren geleden op het werk een bijeenkomst gehad in Groesbeek, waar vele gehandicapten behandeld worden, daar werden we allemaal uitgenodigd een partijtje mee te spelen... Bijzonder lastig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt eraan welke soort belasting je wilt vermijden.

Wil je alleen schokbelasting vermijden, maar mogen grote statische belastingen wel? Dan niet hardlopen, wel roeien of zwemmen.

Wil je ook zijdelingse belasting vermijden? Dan valt ook zwemmen af.

Mag je wel belasten, maar niet met kromme knieën? Dan valt ook roeien af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
pool is wel een heel erg leuke sport, maar dat is natuurlijk persoonlijk... is zeker een niet fysieke sport dus ook niet belastend voor je knieen, maar je moet het spelletje wel doorhebben en het leuk vinden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klaverjassen, klootschieten, sjoelen, darten, etc...