Waarom werd het doelpunt van Napoli tegen Inter niet afgekeurd wegens buitenspel (6/1/2020)?

Op het moment dat de bal vertrok stond de speler minstens 1 meter buitenspel. De VAR bekeek het en oordeelde van niet.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
2.9K

Antwoorden (1)

Er stonden inderdaad meerdere spelers 'buitenspel'. Maar de speler die de bal ontving stond niet buitenspel. Zolang je niet hinderlijk in de weg staat voor de tegenstander of de bal ontvangt mag je 'buitenspel ' staan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De speler die de bal ontving stond wel buitenspel op het moment dat de bal vertrok. Die andere drie die nog verder buitenspel stonden zijn inderdaad niet van tel als ze de bal niet krijgen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb jij het over de situatie waar de steekpass van buiten naar in het zestienmeter gebied werd gegeven of over de laatste pass (assist) waardoor de spits Milik de bal in het goal kon schieten?