Met welk gewicht train ik het best?

Bij de dumbbell bench press gebruik ik altijd 18 tot 20kg maar ik weet niet welke ik het best gebruik en hoeveel sets met hoeveel reps, normaal doe ik altijd 4 sets met 8 tot 12 reps ik doe krachttraining en de bedoeling is om zoveel mogelijk spiermassa op te bouwen, moet ik op men max gewicht van 20kg blijven en minder sets of reps doen? (Ik ben 16 en weeg 57kg als die info ertoe doet)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Antwoorden (1)

Het beste train je nooit op je maximale gewicht, maar op zo'n 80% daarvan. De herhalingen zijn het beste voor een goede spiertraining.
Druk jezelf eens 20 x op (push-ups) handen op een personenweegschaal en let op het gewicht dat hij aangeeft. Als je de serie van 20 haalt bereken dan 80% van het gewicht. Stel het was 40 kg. Voor elke arm is dat 20 kg. Dus je gaat trainen met 16 kg per arm.
Train op de bank eerst 4 series van 12 met 16 kilo per arm. Houdt dat 3 weken vol. Maak dan drie weken 6 series met 16 kilo. Hierna drie weken met 18 kilo (6 series) en daarna drie weken 6 series met 20 kilo Langzaam opbouwen geeft de beste en mooiste spieren.
Stap dan over op de bar met gewichten en bouw dat ook verder langzaam op.