Hangt af van de ernst van de polsblessure. Wellicht kan je speciale polsbanden/beschermers aandoen om het gewricht te ondersteunen. Jij voelt de pijn en kan dan aangeven of het wel of niet te doen is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is intapen ook goed?
tinus1969
4 jaar geleden
@Irisbongers, stel deze vraag niet hier. Wij kunnen je pols niet zien of voelen. Ga hiermee naar een (port)fysiotherapeut.
Bij twijfel niet sporten - je wil niet je pols verder beschadigen.
Thecis
4 jaar geleden
@Tinus1969
Hele dikke plus voor de reactie!
Nee, je mag met een polsblessure niet volleyballen.
De revalidatie kan het beste plaatsvinden onder deskundige leiding, van bijvoorbeeld een (sport)fysiotherapeut. Bij een verrekking kan de oefentherapie pas beginnen als de zwelling voldoende hersteld is, dit is meestal 1 à 2 weken.
Wanneer het herstel voldoende is gevorderd, kan langzaam met sportspecifieke oefeningen worden begonnen. Naast het doen van oefeningen zijn er ook andere middelen die een gezonde sporthervatting kunnen ondersteunen. Een sporter is weer voldoende gerevalideerd wanneer:
• de sporter pijnvrij is
• de spierkracht van de geblesseerde pols weer op het niveau is van vòòr de blessure
• de beweeglijkheid in het geblesseerde gewricht weer geheel is hersteld
SimonV