welke spieren gebruik je in het algemeen bij volleybal en welke is het belangrijkst?

met duiken springen onderhands bovenhands noem maar op.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
6.5K
bamibal
5 jaar geleden
De hartspier is het belangrijkst.

Antwoorden (1)

Een van de belangrijkste krachtsoorten die je nodig hebt, is sprongkracht. Het ontwikkelen van een goede sprongkracht is één van de belangrijkste taken van een volleyballer. Om de sprongkracht te bevorderen dien je de benen en kuiten te trainen.
Naast het onderlichaam dien je ook de borst en schouders te trainen. Hierbij gaat het voornamelijk om een combinatie van explosiviteit en kracht: je wilt de bal zo goed mogelijk omhoog pushen of smashen op een explosieve manier.
Alle bewegingen die je maakt beginnen bij je rompspieren, waarna ze verdeeld worden over de armen en benen. Hoe beter je rompspieren, des te beter de verdeling.
fremar