Hoe maak ik een doordraaischema met 4 thuis teams, 4 uit teams en 4 spellen?

Ik heb 4 thuis teams (1, 2, 3, 4) en 4 uit teams (5, 6, 7, 8) en 4 verschillende spellen
Nu wil ik dat elk thuis team tegen alle uit teams heeft gespeeld, maar dan tegen elk uit team een ander spel.
bijv.
1-5 spel A
2-6 spel B
3-7 spel C
4-8 spel D
maar nu wil ik dat het dus zo rouleert dat iedereen alle spellen heeft gedaan, maar dan tegen andere tegenstanders.
Kan iemand mij uit de brand helpen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
2.3K

Antwoorden (1)

Bedoel je zoiets?
Formaat: Thuis Uit Spel

Ronde 1
1 5 a
2 6 b
3 7 c
4 8 d

Ronde 2
2 7 a
1 8 b
4 5 c
3 6 d

Ronde 3
3 8 a
4 7 b
1 6 c
2 5 d

Ronde 4
4 6 a
3 5 b
2 8 c
1 7 d

Deze oplossing gevonden door een opmerking hier:

https://math.stackexchange.com/questions/2083611/round-robin-tournament-but-no-team-can-play-the-same-game-twice

Waar wordt gesteld dat dit probleem een vermomming is van grieks-romeinse vierkanten. Vervolgens heb ik vanaf hier:

https://en.wikipedia.org/wiki/Graeco-Latin_square

Het vierkant daar dat bij "order 4" gegeven wordt terugvertaald naar deze situatie.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je bent geweldig bedankt !!