Is het zo dat je minder afvalt en vet verbrand als je tijdens het sporten een hoge hartslag hebt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.4K
tinus1969
5 jaar geleden
Ik zie geen reden waarom dat zo zou zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Volgens mij andersom en juist meer maar correct me if i am wrong!
Ritsuka
5 jaar geleden
Om af te vallen moet je meer verbruiken dan je eet. Hartslag heeft wel wat invloed, maar VOEDING is het meest belangrijk om aan te passen. Lage hartslag lijkt mij makkelijker om langer vol te houden.

Antwoorden (1)

Hey, goede vraag!
Ik weet er niet alles van maar het zou zo zijn dat je van een hoge hartslag sneller moe zou worden waardoor je minder lang door kunt gaan met sporten. Het beste is natuurlijk om te sporten op je ideale hartslag.
Die kun je berekenen als je je maximale hartslag weet.
Die bereken je met het volgende sommetje:

maximale hartslag = 220 – jouw leeftijd

Je ideale hartslag ligt tussen 60 en 70 procent van je maximale hartslag.
Als iemand bijvoorbeeld 28 jaar oud is, kun je zijn of haar ideale hartslag berekenen door het volgende te doen:
Maximale hartslag = 220 - 28 = 192
Ideale hartslag = 0,60 x 192 = 115,2
0,70 x 192 = 134,4

De hartslag van deze persoon ligt dus tussen 115,2 en 134,4 BPM

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

Veel succes met sporten.