Hoe maak je een fluitje schoon?

Ik heb een FOX 40 CLASSIS en een ACME TORNADO 2000 en ik vroeg mij af hoe ik deze schoonmaak zonder dat het ten koste gaat van het fluitgeluid.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
4.1K
fremar
5 jaar geleden
Fox 40 Classic :Kamers zijn ontworpen om zichzelf schoon te maken wanneer je ze onderdompelt in water.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.kwd.nl/fox-40-classic-scheidsrechterfluit-v990008.html
gewoon uitkoken

Het beste antwoord

Beide fluitjes hebben geen balletje dat kan vervormen onder invloed van water, dus het maakt wat geluid betreft niet uit hoe je ze schoonmaakt. Je kunt ze laten weken in een bakje met een steradent tablet, in water met afwasmiddel, kokend water of wat je zelf fijn vind om mee schoon te maken. Daarna even afspoelen onder de kraan en laten drogen.

Eventueel kun je met een tandenstoker of wattenstaafje in alle gaten en kieren als dat nodig is.