Hoe kan ik breeder worden?

Hallo, ik ben een gezonde jongen van 17 jaar, ik ben qua bouw niet breed, ik ben best mager, en dunne armpjes, benen vallen mee. Ik heb sinds kort een vriendin en voel me zeer zeer onzeker over mijn lichaam... ik wil graag gaan trainen voor de zomer, ik heb dit al eens eerder gedaan maar... het lijkt wel of het gewoon niet kan/niet lukt. Ik heb maanden lang meerdere keren per week pittig gesport in de sportschool, ik heb de oefeningen gedaan voor over heel m’n lichaam , dus niet alleen armen en buik haha, maar het lijkt wel of het gewoon niet werkt... wat moet ik doen? Eerst aankomen, en dan trainen? Harder trainen? Vaker trainen, langer trainen, anders trainen? Ik ben een beetje hopeloos, het móet toch kunnen?... kan iemand mij aub helpen want ik ben heel onzeker en wil dat niet meer, het doel is gewoon dat ik wat breeder wordt, en wat dikkere armen krijg, en een sixpack is ook niet verkeerd, maar dat lukt dan gek genoeg wel... maar kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
4.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Krachttraining + goed eten.
Vraag hulp van een personal trainer als je echt resultaat wilt. En reken op minstens een jaar hard werken voor je resultaat ziet.
Ivana
5 jaar geleden
Jongens groeien minstens tot ze 21 jaar zijn. In de lengte. Dat houdt in, dat de breedte nog even ondergeschikt is. Alles op zijn tijd. Normaal sporten is aanbevolen, maar op deze leeftijd schiet je met meer dan dat niet op. Neem nog even de tijd, laat die onzekerheid varen.
Ik heb een stapel dochters (3 stuks). Toen die op het VWO zaten hadden ze vrienden genoeg die allemaal langs kwamen. Spiering-dun, de een nog dunner dan de ander, jongetjes.... Toen ik het hele stel na 5 jaar terug zag bij de uitreiking van een universitair diploma, waren het mannen, breed in de schouders, uitgegroeid en stabiel met een open blik en op de plek waar ze wilden zijn. Maak je niet druk, Alles wat goed is heeft tijd nodig.

Antwoorden (4)

Je bent smal of tenger gebouwd, best mager met dunne armen, benen vallen mee.
Voor de zomer wil je breder worden en je hebt al maandenlang meerdere keren per week pittig gesport in de sportschool.
Heb je gesport onder begeleiding? met een schema?
Dat is een eerste puntje, een trainingsschema.
Twee dingen dingen kan je doen. Of weer naar de sportschool en onder toezicht/ begeleiding met een schema dagelijks of minstens 3 keer per week sporten.
Daarbij hoort dus ook een fiets, niks scooter, geen OV abonnement nee alles op de fiets om je beenspieren te ontwikkelen.
OF
Kies een sport een teamsport (ook als je geen zin hebt ga je daarheen, dat heet : elkaar niet laten stikken) met veel trainen en wedstrijden, met een ritme en waar je kracht voor nodig hebt. Zowel tijdens trainingen als tijdens de wedstrijden ontwikkel je je spieren. Afhankelijk van de sport natuurlijk.
Of je dit kunt bereiken in een half jaar? Niet wat jij op zo korte termijn wilt. Wel de basis om je lichaam te trainen en spieren te zien daar waar je ze alleen maar vermoedde.

Eerst nadenken, wat ga je kiezen? hoeveel tijd wil je hier aan besteden?
Gezonder eten kan trouwens ook helpen, wie weet eet je wel veel te weinig en als je een gamer bent en weinig buiten komt..
Fietstochten maken, wandelingen, de hond van de buren uitlaten. Verzin het maar, je moet bewegen/ sporten en buiten zijn.
Je moet dus eerst kiezen, daarna bv bij een goede sportschool een trainer/begeleider zoeken. Hoeveel kost de sportschool? Tijd: hoe vaak kan en wil je daarheen? Huiswerk?
of
Een sport bedenken waar je sport/traint en buiten bent.
...en ook nog alles op de fiets doen of lopend dat kan trouwens ook hoor.

Succes @Steef0402 en hou vol!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kunt breder worden door ouder te worden; verder helpt het als je veel eiwit eet.
5 jaar geleden
Vretuuuhhh!!! En dan trainen als een malle, dan zet het vet zich om in spieren. Dat is mij tenminste ooit verteld en had ik op internet gelezen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het lijkt er op dat je een tenger lichaamstype hebt en van nature weinig spiermassa ontwikkelt. Om spiermassa te winnen zul je beduidend meer calorieën moeten binnenkrijgen dan je verbrandt. En bij de training moet vooral worden gelet op de intensiteit van oefeningen (korte oefeningen met maximale kracht per herhaling) en niet op het uithoudingsvermogen (aantal herhalingen).