Is een polyester- of een katoenen t-shirt verstandiger voor sport (tennis)?

Ik heb gezocht voor tenniskleding en zag dit shirt die ik wel leuk vind (https://www.tennis-point.nl/under-armour-forge-v-neck-novelty-t-shirt-heren-petrolblauw-turkoois-02244205549000.html). Alleen staat er 'Materiaal buitenkant: 100% Polyester'. De binnenkant (dus hele shirt) is dan toch van Polyester? En katoen is toch natuurlijker en beter te gebruiken voor sport?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1K
Amadea
5 jaar geleden
Polyester "ademt" niet. Dat is warm en benauwd en neemt geen vocht op.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat heb je goed gezien, @iSnoopy. Dit hele shirt is van polyester. Natuurlijk is dit raar, binnenkant = buitenkant, dus flauwekul. Kies niet voor polyester, daarvan ga je erger zweten en dat wil je niet. Katoen is beter, katoen is een natuurprodukt en altijd te verkiezen boven kunststof.
Maar er is nog een mogelijkheid. Viscose Ook bekend als rayon, is viscose een stof die lekker zacht aan voelt en goed vocht op neemt. Viscose wordt van houtvezels gemaakt, maar het bewerkingsproces van deze natuurlijke grondstof is een chemisch proces, daarom wordt het ook wel een semi-natuurlijke vezel genoemd.
Het geeft je wat meer keus en als ik me niet vergis ook iets lager geprijsd.
https://www.brandmission.nl/faq/viscose
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/103800/stof-zweet-juist-minst-twijfel/

Antwoorden (1)

Een katoen t-shirt is het beste dat neemt vocht op dus al je zweet is dat lekkerder dragen.