hoe kan het dat ik aankom en niet afval?

Ik ben sinds kort (een week), gezond en met mate aan het eten en daarbij fanatiek aan het sporten, ik voel me hier dan ook zeker goed bij, alleen het probleem is dat ik aangekomen ben deze week en niet afgevallen, hoe kan dit? Ik ben er vrijwel zeker van dat ik meer kcal verbruik, dan dat ik binnen krijg.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Cryofiel
5 jaar geleden
Na een week kun je toch nog helemaal niet zeggen of je bent aangekomen of afgevallen? Je gewicht varieert altijd wel een beetje, dus een kilo meer of minder is heel normaal, dat valt onder 'precies hetzelfde gewicht als vorige week'. Als vrouw kan de schommeling nog een tikje hoger zijn. Dan betreft het dus nog steeds schommelingen, en dus nog geen gewichtsverandering. Heb wat meer geduld. Kijk wat langer dan de ultrakorte termijn van slechts een week. En bedenk: ook als je helemaal niet zou afvallen, ben je in ieder geval veel gezonder en prettiger bezig. Daar heb je altijd plezier van, zowel op de korte termijn als op de zeer lange termijn.
Marjon1957
5 jaar geleden
Wanneer je meteen fanatiek gaat sporten ben je ook bezig met spieropbouw. Spieren zijn zwaarder dan vetten.

Antwoorden (2)

Als je vanuit totaal niet sporten ineens flink gaat sporten meerdere keren in de week, dan moeten je spieren ineens veel verwerken.
Hierdoor kun je extra vocht vasthouden, dit kokt omdat je met sporten je spieren beschadigd, en dit moet herstelt worden.
Als je regelmatig blijft sporten word dit effect minder.

Ook is een week te kort om te zeggen dat je echt afgevallen of aangekomen bent.
Als je eens wat zouter hebt gegeten of je bent nog niet naar de wc geweest voor een grote boodschap, dan kun je ook ineens wat zwaarder zijn.

Je kunt trouwens beter foto's maken in je ondergoed voor de spiegel, of met een meetlint op verschillende punten van je lijf meten.
Ritsuka
5 jaar geleden
Als je je calorieen niet bij houd kan het dat je nog steeds in een overschot eet terwijl je denkt dat je gezond eet. Maar teveel calorieen aan gezond eten staat nog steeds gelijk aan een overschot waardoor je aan komt. Probeer eens je calorieen bij te houden en kijk of deze onder je dagelijkse behoefte komen. Als dit niet zo is probeer minder te eten zodat ze eronder komen zodat je afvalt