Mag je cardio met krachttraining combineren voor een beter resultaat?

Ik train
5min cardio opwarming
Dan 60 min de toestellen (kracht en figuurtrainingtoestellen) chin ups, chest en shoulder press, chrunch...
Dit 4 maal per week.
Is dit een goede manier of meer cardio erbij?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Wat is je trainingsdoel?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het doel is om zichtbare spieren te krijgen zonder extreem aan te komen zoals massa training.
En het algemene vet gehalte weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het doel is om zichtbare spieren te krijgen zonder extreem aan te komen zoals massa training.
En het algemene vet gehalte weg te krijgen.

Antwoorden (2)

5 minuten cardio is veel te weinig. Je moet proberen minstens een uur per week cardio te doen, dit kan ook buiten de uren dat je aan krachttraining doet. Door veel cardio te doen, verbruik je veel energie, dan kun je gemakkelijker grote hoeveelheden eten naar binnen werken en zo ook op een natuurlijke manier aan je eiwitten te komen die je voor de krachttraining nodig hebt. Ik krijg bijvoorbeeld 150 gram eiwit per dag binnen uit een dieet waar weinig vlees en geen zuivel in zit.

De hoeveelheid calorieën die je verbruikt bij krachtsport is vrij weinig in verhouding tot de eiwitbehoefte, dus dan kom je zo niet goed uit met normaal eten en moet je met allerlei eiwit supplementen aan de slag. Cardio houd ook je gewicht stabiel, wat ook helpt bij krachtsport.

Voorbeeld: Frank Medrano doet 15 minuten cardio per dag, 5 dagen in de week zie training schema in de link.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dit is een uitstekende balans! Wanneer je veel aan krachttraining doet is het niet noodzakelijk om daarnaast ook nog eens veel tijd te besteden aan cardio. Het is binnen de krachtsport heel gebruikelijk om cardio in te zetten voor een korte warming-up (+/- 10 minuten). Meer cardio betekent dat je hier energie op verliest die je vervolgens niet voor krachttraining kunt gebruiken. Met krachttraining bouw je niet alleen spiermassa op, het helpt ook enorm wanneer je wilt afvallen omdat je veel calorieën verbrandt. Dit gebeurt zowel tijdens als na de training.