Hoeveel oefeningen per spiergroep kun je per dag het best uitvoeren?

Hoeveel oefeningen kun je doen als je per dag maar 1 spiergroep traint. Hoeveel oefeningen in een workout zou ik bijvoorbeeld voor mijn benen kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (1)

Je kunt zoveel oefeningen doen als jij wilt, daar is geen specifieke regel voor.
Maar heel veel tijd besteden aan 1 spiergroep heeft niet zo veel zin, 2 uur lang je benen trainen is bijvoorbeeld zonde van je tijd.
Je spieren hebben ook rust nodig.

Als je een spiergroep echt wilt laten groeien, moet je deze meerdere keren per week trainen om echt effect te zien. Dus niet 1x per week heel veel oefeningen, maar 2-3x per week wat minder oefeningen doen.

Welke oefeningen goed zijn ligt er ook aan wat je trainingsdoel is. Wil je beter worden in hardlopen, voetballen, wil je gewoon strakkere benen?
Het beste kun je samen met een trainer een persoonlijk schema laten opstellen voor hetgene waarvoor jij traint.

Het forum en de site van www.fit.nl heeft ook veel goede informatie.
Ritsuka