Is het mogelijk een fitnesschool te starten op een locatie waarop staat maatschappelijke voorziening?

Op de pand staat er : Kleinschalige maatschappelijke voorzieningen zoals: sociaal culturele, sociaal medische, educatieve en sport en recreatieve voorzieningen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk het wel. Maar het kan ook dat het volledig wordt uitgebaat door de de stad zelf. Ik zou hen eens contacteren of het kan.

Antwoorden (1)

Zonder wijziging van het bestemmingsplan niet.

"Maatschappelijke voorzieningen" zijn bijv. "scholen, culturele centra, theaters, opvangtehuizen, gezondheidscentra, buurthuizen, sportaccommodaties en dergelijke."

Kortom, het gaat om voorzieningen voor iedereen, vaak mede betaald uit de belastingpot of anderszins gesubsidieerd.

Een fitnessschool is een commerciele organisatie en wat dit betreft te vergelijken met een ondernemer die een zwembad exploiteert of een bowlingbaan.

Maar uiteraard kun je de gemeente benaderen met je vraag want bestemmingsplannen zijn niet in beton gegoten. Het doorvoeren van een aanpassing kan echter zeer lang duren, o.a. vanwege allerlei overlegrondes van de gemeenteraad. Want over zo'n plan is goed nagedacht en veel vergaderd. Als men voor de een een aanpassing doorvoert, staat de volgende mogelijk weer op de stoep. En dat is niet de bedoeling.