Wat doet 10min krachttraining ( aerobicsteps en gewichten)per dag icm 60 min cardio per week?

Ik ben een beginnende sporter en ik wil graag iets opbouwen wat ik op langer termijn volhoud. Ik moet dit uiteindelijk wat gaan uitbreiden natuurlijk. Maar omdat ik net begonnen ben wil ik het liever opbouwen. Ik heb overgewicht en kan niet, en houd ik niet vol, zes keer per week naar de sportschool. Dus ik ben benieuwd wat dit al voor je lichaam doet, of dat het echt totaal geen zin heeft. Het gaat niet om afvallen in eerste instantie maar conditie en als het kan wat spieropbouw (in ieder geval geen verlies) bedankt voor de hulp.

Toegevoegd na 22 uur:
Gekke vraag trouwens maar na hoeveel dagen/weken/maanden zou je moeten kunnen merken dat je conditie iets is verbeterd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zes keer per week naar de sportschool zou ik je sowieso niet aanraden; je lichaam heeft ook rust- en hersteltijd nodig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee snap ik was een overdreven vergelijking om het verschil duidelijk te maken
Ritsuka
6 jaar geleden
Wanneer je conditie echt gaat verbeteren is lastig te zeggen, dat ligt er ook aan met welke intensiteit je de oefeningen doen.
Regelmatig een stukje gaan wandelen is ook zeer goed voor de conditie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thanx

Antwoorden (1)

Als je eerst niks deed aan sporten, en je begint nu hiermee, dan ben je actiever bezig en verbruik je meer energie.
Heel goed om op deze manier rustig te beginnen, en eventueel op te bouwen naar wat meer later. Zo bouw je wat conditie en spiermassa op.

Als jij deze sport/beweging toevoegt, en je houd de rest van je eten, drinken, bewegen, en slapen hetzelfde, dan ga je als het goed is ook nog wat afvallen.
Hoeveel dit precies is is niet te zeggen, maar probeer deze gezonde gewoontes vol te houden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoeveel effect het heeft ligt er aan hoe zwaar de gewichten zijn die je gebruikt. Belangrijkste is dat de uitvoering goed is, op Youtube zijn veel instructiefilmpjes te vinden hoe je bepaalde oefeningen doen.

Voor spieropbouw zou je kunnen overwegen naar verhouding wat meer eiwitten te eten. 100 gram per dag is een mooi streven.
Kijk wat je nu binnenkrijgt aan voeding, houd het een week bij met een app als MyFitnessPal en een keukenweegschaal. Daarna kun je zien waar je kleine aanpassingen kunt maken.
Ritsuka
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Super bedankt voor je reactie! Nee dat afvallen moet idd ook en is mooi meegenomen als dat nu al gebeurd maar als mijn conditie en spiermassa beter is en het nu een gewoonte word gaat het natuurlijk straks wat makkelijker. Eerst maar eens een gezondondere conditie. Die eiwitten zijn een goed idee, bedankt voor de tip!
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik snap niet waarom er een min is gegeven, een uitleg zou ik waarderen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Al tegen reactie een duimpje gegeven