De Nederlandse sport vrouwen doen het veel beter dan de mannen? Hoe/ waar ligt dit aan.

De laatste jaren winnen de vrouwen veel meer dan de mannen, maar de waardering voor de vrouwen blijft uit! onterecht, volgens mij.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat je ongelijk hebt. Het lijkt dat vrouwen het beter doen, maar omdat het wat specialer is dan bij mannen krijgen ze meer aandacht waardoor het lijkt dat ze meer en hogere prijzen halen dan de mannen.
Bij het voetballen bijv. is dit EK pas de eerste gewonnen prijs. De mannen hebben, op het WK alleen al, de afgelopen 20 jaar een 2e, een 3e en een 4e plaats behaald.
Je zou eerst eens moeten onderzoeken of je stelling eigenlijk wel waar is, ik heb daar zo m'n twijfels over.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het patriarchaal tijdperk, waarin de man een dominante rol inneemt ( of nog steeds denkt te kunnen/ moeten toe eigenen) , is langzamerhand tanende. Men kan de kwaliteit van de vrouw niet meer ontkennen en kan ook niet meer zonder haar. Maar dat laatste is weer een andere discussie.
Zij is gelijkwaardig aan de man. Dat wil niet zeggen dat zij hetzelfde (zware) werk zou moeten kunnen als de de man. Maar, dat weten we toch al wel... Al is dat voor vele mannen nog een 'dingetje' ..

Buiten de hierboven genoemde voetbalvrouwen zijn er natuurlijk veel meer en betere voorbeelden van wereldklasse, zoals de turndames, de wielrensters, de zwemsters, enfin, steengoede sporters die, in vergelijking tot de mannen, te weinig op waarde wordt geschat en hierdoor nog te weinig aandacht EN vooral te weinig waardering / beloning krijgen.

Antwoorden (1)

De Nederlandse sportvouwen zijn fanatiek, erg enthousiast en hebben alles over voor hun sport. Ze zijn ook zeer team-bewust en beseffen, dat ze zonder elkaar niets zullen bereiken. Ze steunen op elkaar en komen op de toeschouwers over als een groep vriendinnen die het met elkaar zullen maken.
De Nederlandse sportmannen, met name de voetballers zijn veel met zichzelf bezig, verdienen te veel, maar meer negatiefs over voetbal wil ik niet zeggen, want dan krijg ik half voetbal-Nederland over me heen.