Hoe moet ik sloffen breien met 2 pennen?

Met 4 pennen kan ik niet overweg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
10.8K

Het beste antwoord

Hier vind je een patroon.
http://hobby.blogo.nl/2007/05/01/gratis-patroon-sloffen-breien/

Zo zijn er vast wel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met pen 5 en 2 draden (1 dik, 1 dun) Zeemanwol :

Zet 24 steken op en brei 8 naalden ribbels
Knip de draad af, zet weer 24 steken bij op en brei nog zo'n lapje
Brei het eerste lapje uit, zet 10 tussensteken op en brei het tweede lapje uit
Brei over deze 58 steken tot een hoogte van 11 centimeter Kant nu aan beide zijden (in de volgende heen- en teruggaande naalden) 10 steken af. (38) steken over.
Meet de lengte van de voet van hiel tot teen. Als je deze lengte hebt bereikt (de hele lap; er zit genoeg 'rek' in de lengte !) in de volgende naald alle steken 2 aan 2 samenbreien tot 19 steken, 1 recht, nog een toer samenbreien en afkanten.

De tien tussensteken die je hebt opgezet vormen de hielnaad aan de onderkant van de hiel, en de lange zijden van de eerste twee lapjes zijn de naad middenachter op de hiel. De bovennaad loopt over de middenvoet, vanaf de teen tot ongeveer 7 centimeter voor het eind.

Sluit deze naden, weef een naald door de steken aan de teen en trek deze strak aan. Sla de boordjes om, en je hebt heerlijke pantoffels, die in mum van tijd klaar zijn.

Voor kinderen dunnere naalden gebruiken.
Voor heren dikkere met dikkere wol.

(als je me even je mailadres pb'd. stuur ik je een beschrijving met foto's. Die kan ik hier namelijk niet allemaal kwijt, maar het is een heel duidelijk stap-voor-stap-patroon).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig haak ik liever sloffen (dikker en warmer en sneller) maar hier heb ik er ook legio van gebreid, en ik draag ze zelfs nóg. Op dit moment zelfs.