Hoe word ik fit?

Hoe word ik fit? Als ik met de gym lessen mee doe word ik best snel moe ik heb gehoord dat je dan moet trainen maar wat voor trainingen zijn dat dan? Hardlopen? Naar de sportschool?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je je conditie wilt verbeteren kun je dat gratis doen door elke dag een srukje te gaan hardlopen of fietsen.
Bouw het langzaam op in snelheid of tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Ga ik doen
Cryofiel
6 jaar geleden
Zoek wel iets dat je leuk vindt.
Ivana
6 jaar geleden
Simpele trainingsschema's zijn op internet te vinden.

Het beste antwoord

Trainen helpt inderdaad om fit te worden. Vooral cardio-trainingen zijn heel geschikt. Dat zijn trainingen die je wat langer volhoudt, zoals fietsen of hardlopen, en waarbij je ademhaling en je hartslag flink omhoog gaan.

Welke training je moet doen hangt vooral af van je eigen voorkeur. Ik kan bijvoorbeeld aanraden om te gaan hardlopen. Maar als jij hardlopen saai vindt, zul je dat nooit langer dan een paar weken volhouden. Met andere woorden: *ik* word van hardlopen heel fit omdat ik het leuk vindt, maar *jij* wordt van hardlopen juist helemaal niet fit, omdat jij het vervelend vindt. Als jij bijvoorbeeld fietsen juist heel leuk vindt, kun jij beter gaan fietsen dan hardlopen.

Probeer dus verschillende sporten uit. Hardlopen, fietsen, fitness, tennis, squash, roeien, zwemmen - uiteindelijk vind je een sport die jij leuk vindt. Die sport houd je jarenlang vol. Je hebt dan meteen twee voordelen. Ten eerste dat je fit wordt, ten tweede dat je een bezigheid hebt waar je echt van geniet.

Cryofiel
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan begeleid gaan Fitnessen, je bouwt op je eigen tempo je conditie op, en je wordt er heel fit van
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De snelste manier om fit te worden is om HIIT-trainingen te doen. Dit zijn oefeningen die je hartslag snel laten toenemen. Hierdoor verbrand je veel sneller calorieën en word je conditie ook veel beter. Je zal zien dat als je dit een tijdje volhoudt, je zeker fit bent.