Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt het as WK voetbal in Zuid Afrika in de winter gehouden??

Ik hoorde vandaag dat het nu winter is in Z-Afrika. Lijkt me dan niet echt prettig voetballen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
972

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik dnek dat het beter is dan in de zomer, wanneer het 40 graden is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMDAT alle wk's in Juni worden gehouden omdat in augustus de voetbal competitie in europa weer begint
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het WK altijd in juni/juli wordt gehouden. Dat het in Zuid Afrika dan winter is maakt niet uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het Zuidelijk halfrond is het nu eenmaal winter als het hier zomer is.
Newsflash: Ook het WK in 2014 wordt in "de winter" gehouden (Brazilie).

In een groot deel van de voetballende wereld vinden de nationale competities plaats in de periode aug-mei.
Het WK voetbal vind dan dus plaats in de zomerstop, tussen twee seizoenen in. Het zou een stuk lastiger zijn om deze keer het WK in de maand december-januari te laten plaatsvinden ipv juni/juli.

Tja en het is Zuid-Afrika... Winter in Zuid-Afrika betekent nog altijd zo'n aangename 18-22 graden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo koud is het niet in Zuid-Afrika, verder voetballen alle amateurs hier ook gewoon in de winter, voetballen kan altijd, als het veld maar in redelijk goede conditie is.
Regen, kou, wind, zon, hitte, gewoon voetballen ! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op het zuidelijk halfrond is het in hun wintertijd op lang niet zoveel plaatsen zo koud als bij ons. alleen Zuid-amerika en Nieuw Zeeland kennen een redelijk actieve winter. (ik kan herinneren, dat bij het wk in Argentinie in 1978 enkele wedstrijden in een sneeeuwbui werden afgewerkt). in juni kan dus op nagenoeg de gehele wereld een zo uitgebreid sportevenement als de WK (en ook de olympische spelen) worden gehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding