heb je visvergunning nodig park de witte vennen?

Ik wil graag vissen bij park de witte vennen in noord limburg. Heb je hier een vis vergunning nodig? En mag je de vis ook opeten of moet je deze terug gooien?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
3K
dudemeister
7 jaar geleden
eeh ik zou zeggen zoek het telefoonnummer op en bel ze

Antwoorden (2)

Ja, alle openbare visplekken vereisen een vergunning.

Deze is ook te koop bij enkele supermarkten dacht ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ook als het op een vakantie park is? heb eerderbij weerter bergen mogen vissen zonder vergunning.
ronron1212
7 jaar geleden
Dat moet je aan het park beheer vragen.
Ja. Er zijn zowel dag- als weekvergunningen te verkrijgen.
Gevangen vis moet onbeschadigd in hetzelfde water worden teruggezet, tenzij deze
bestemd is voor eigen consumptie (de vis direct doden met een krachtige tik op
de kop). Behalve gevangen karper, want die moet altijd levend teruggezet worden in hetzelfde water.
Amadea
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet-en-regels/binnenwater/vis-bewaren-meenemen.html http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet-en-regels/binnenwater/bescherming-vissoorten.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ok dank je wel, ik vind het zielig om te vissen en dan weer terug te plaatsen. Pijn voor niets. Op eten vind ik een zeer goede optie want ze hebben een beter leven gehad dan de supermarkt visjes. Even op zoeken hoe ik kan vissen zonder de karper te vangen. Ze zijn inderdaad alleen voor eigen consuumptie...
ronron1212
7 jaar geleden
Karper vang je niet zo makkelijk daar moet je veel verstand van vissen hebben en het juiste tuig. Brasem en voorn zul je wel vangen maar die zijn echt niet lekker veel graat.