Hoe surfen mensen met slechte ogen?

In het dagelijks leven heb ik een bril, maar ik ga deze vakantie op surfvakantie. Het lijkt me niet handig om een bril op te doen, omdat ik toch sowieso wel erin ga donderen, en als het tegenzit dan in de golf kom. Nu kunnen mijn ogen wel tegen lenzen, alleen kan ik er zelf echt niet mee om gaan. In de tijd dat ik lenzen had was ik aan het begin alleen maar aan het oefenen (duurde twee dagen voordat ik mn eerste lens in had xd) uiteindelijk lukte het als het allemaal mee zat met twee uur, maar ik heb geen zin om mn vakantietijd daar aan te besteden. Maar nu vraag ik me dus af; hoe doen mensen dat? Want ik neem aan dat het toch wel zo veilig is als ik mn medesurfers van het water kan onderscheiden...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
5.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
sportbril met een extra band om je hoofd?
Ritsuka
7 jaar geleden
zo'n brillenkoord: http://www.brillenkoord.nl/18-sport-brillenkoorden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag hulp als je je bril niet op kunt houden, de medesurfers kunnen bijvoorbeeld iets dragen in een felle kleur, die jij wel kunt zien, of je kunt vragen of ze geluid willen maken als jij hen nadert. Je kunt ook opnieuw naar een opticien gaan en deze vragen jou te leren lenzen in en uit te doen, het is een handigheidje, wat geen 2 uur hoeft te duren.
Cryofiel
7 jaar geleden
Als je vroeger zachte lenzen had, probeer dan eens harde lenzen. Had je vroeger harde lenzen, probeer dan eens zachte lenzen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt allen!

Antwoorden (2)

Neem een zwembril op ( jouw ) sterkte, elke opticien heeft die, misschien krijg je het zelfs terug betaald door de ziekteverzekering....
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
dit is echt een topuitvinding, heb ik ook gehaald. Wil niet meer zonder zwemmen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Ik kende dat niet, dacht in eerste instantie aan een duikbril :), maar na enig zoeken of het ook in Nederland te koop is, begrijp ik wat je bedoeld:
http://www.eduvip.nl/zwembrillen-en-duikbrillen-voor-slechtziende-leerlingen/
In het geval dat je bril tegen water kan zou ik er een koordje om heen doen zodat hij niet snel kan afvallen.