Wat is de beste manier om sporten af te bouwen?

Over ong. 6 weken heb ik een arm operatie. Ik mag dan 8 weken niet meer sporten. Ik sport nu ong. 3-4 x per week waarvan minstens 1x kracht. Hoe kan ik het beste afbouwen tot 0 x per week? Zodat mijn lichaam het minste schade krijgt tijdens die 8 weken?!

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
8 jaar geleden
Dit zou ik aan een fysiotherapeut vragen, die kan je helpen met het afbouwen en opbouwen

Antwoorden (1)

Hoe je het beste af kan bouwen ligt vooral aan welke sport je doet. Je kunt het beste vier weken lang rustig aan afbouwen tot helemaal niets en de laatste twee weken rust nemen voor de operatie voor sneller herstel erna. Als er ook techniek in de sport verwerkt zit kan je die die vier weken het beste herhalen want techniek gaat langer mee en zo hoef je na de operatie niet meer aan techniek te werken maar kun je je focussen op het herstel van kracht en uithoudingsvermogen.