Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om sporten af te bouwen?

Over ong. 6 weken heb ik een arm operatie. Ik mag dan 8 weken niet meer sporten. Ik sport nu ong. 3-4 x per week waarvan minstens 1x kracht. Hoe kan ik het beste afbouwen tot 0 x per week? Zodat mijn lichaam het minste schade krijgt tijdens die 8 weken?!

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
542
Ritsuka
8 jaar geleden
Dit zou ik aan een fysiotherapeut vragen, die kan je helpen met het afbouwen en opbouwen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoe je het beste af kan bouwen ligt vooral aan welke sport je doet. Je kunt het beste vier weken lang rustig aan afbouwen tot helemaal niets en de laatste twee weken rust nemen voor de operatie voor sneller herstel erna. Als er ook techniek in de sport verwerkt zit kan je die die vier weken het beste herhalen want techniek gaat langer mee en zo hoef je na de operatie niet meer aan techniek te werken maar kun je je focussen op het herstel van kracht en uithoudingsvermogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding