Waar kan je als volwassene avontuurlijk klimmen (en dan bedoel ik niet bergbeklimmen, steilewandklimmen, boulderen of in een klimbos)?

Mijn (autistische), 24-jarige zoon houdt niet van sport, maar moet hoognodig bewegen (hij heeft overgewicht en ook nog een herseninfarct gehad). Het enige dat hij zou willen is klauteren en klimmen op avontuurlijke dingen, zoals over rotsen, in grote bomen, desnoods op op elkaar gestapelde auto's om maar wat te noemen) die makkelijk bereikbaar zijn.
Dus niet reizen naar een gebergte of (duur) klimbos, en hij wil ook geen lid worden van een vereniging.
Ik weet dat het een onmogelijke vraag is, maar misschien heeft iemand toch een tip???
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.2K
paulus811
8 jaar geleden
Is klimmen in een kerktoren een optie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het hangt natuurlijk veel af van waar je woont. Maar ik denk aan klimmen in een opslagcentrum, grote schuur of loods. Liefst een waar dingen opgeslagen staan, zodat je er op en af kunt klimmen. Je zou wel toestemming moeten vragen natuurlijk, en een helm dragen lijkt me ook niet verkeerd. Verder een verzekering nemen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat zijn goede suggesties! Ik ga eens kijken wat ik ermee kan doen, bedankt Paulus en Uhmramon

Antwoorden (1)

ik ben zelf ook autistisch en ik ken het probleem dat je even je energie kwijt moet, mijn tip is om naar een klimbos te gaan ergens in de buurt als uitstapje (bijv. als de efteling maar dan met klimmen dus niet naar de efteling gaan!!!!) en ga vaak met hem fietsen in het bos zodat hij ook zijn energie kwijt kan doe dan een wedstrijdje wie het hardste kan fietsen, of laat hem in bomen klimmen en weet ik veel als hij maar zijn energie kwijt kan aan dingen die hij leuk vind! maar het overgewicht is geen sport probleem, je kan ook zeggen tegen hem als jij in een maand of meer een paar kilo bent afgevallen dan gaan we naar het kluiterbos! en daardoor zal hij ook afvallen en als hij op een normaal gewicht zit dan ben je al heel wat op geschoten! en dan kan hij gewoon zoveel als hij wil klimmen en zijn energie kwijt als je een paar keer dat soort uitstapjes doet (en hij is 24 jaar dat weet ik! maar zeg dan tegen hem dat hij het met zijn vrienden gaat doen als u geen tijd heeft!) veel succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je Jan, maar het probleem is dat hij niet een heel eind wil reizen om te klimmen, en dat moet je wel als je naar een klimbos gaat.
Je advies m.b.t. de afspraak is goed, maar mijn zoon is op een leeftijd dat dat niet meer werkt helaas.
En met zijn vriend (zijn enige) wil hij alleen achter de computer zitten.... En in bomen klimmen wordt vaak berispt door de omgeving... Zie je hoe moeilijk het is? Maar in ieder geval bedankt voor je bijdrage Jan!