Waarom dragen mensen sport kleding als ze willen gaan sporten?

Toegevoegd na 1 dag:
Hoii, ik ben Maxim en ik zit op DNS. DNS is hetzelfde als de nieuwste school en ik doe daar ook onderzoek. Wij zitten nu in het thema bewegen. Ik zit zelf bij science, en dan gaan we kijken hoe we sneller kunnen rennen etc. Voor mijn onderzoek moet ik verschillende dingen weten, waarvan er hier een van is.
Alvast bedankt als je een antwoord gaat geven, want dat vind ik heel erg fijn.
Dankjewel,
Groetjes,
Maxim DNS

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
2.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
spijkerbroek sport niet lekker
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelf heb ik nooit van die speciale sportkleding aangeschaft, weet het nut daarvan ook niet, dus een goeie vraag van je. Draag zelf een legging of trainingsbroek met een t-shirt wanneer ik ga sporten.
ronron1212
8 jaar geleden
@VeggiePlease dit is trainingsbroek geen sportkleding?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ronron1212: trainingsbroek die je thuis draagt bij comfort. Tja of je moet het zien voor sporten, maar het is geen speciale sportkleding.
zondag
8 jaar geleden
Er is niets mis met het dragen van een trainingsbroek als je gaat sporten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@zondag Waarom is er niks mee?
zondag
8 jaar geleden
Omdat je in een trainingsbroek net zo goed lekker kan sporten. En dat geldt zéker voor amateursporters.
Amadea
8 jaar geleden
Ga maar eens zwemmen in gewone kleren, dan begrijp je misschien waarom voor bepaalde activiteiten speciale kleding aanbevolen is....
zondag
8 jaar geleden
Er zijn genoeg sporten waarmee je als amateur gewoon in een trainingsbroek bezig kunt zijn. Er zijn ook bepaalde sporten zoals zwemmen die zelfs voor een amateur specifieke kleding vereisen. Maar dat wil toch niet zeggen dat er iets mis is met een trainingsbroek? Je moet alleen weten wanneer je wat kunt aantrekken. In een trainingsbroek ga je ook niet naar een bruiloft of een begrafenis.

Het beste antwoord

Behalve het reeds genoemde dat het comfortabeler zit en wat betreft kwaliteit beter past bij de sport die je doet is het voor teamsporten de makkelijkste manier om herken baar als team te zijn.

Als twee voetbalteam is "gewone" kleding sporten zie je niet wie bij welk team hoort. Met z'n allen bij C&A dezelfde spijkerbroek kopen lijkt dan een optie maar het jaar daarna is die niet meer te krijgen.

Sportkleding wordt speciaal gemaakt om je te onderscheiden van andere teams, alle kleuren van de regenboog komen voor en speciale teamkleding is blijvend na te bestellen, dus als het versleten is of je bent nieuw op een sportvereniging kun je gewoon de gewenste outfit kopen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Goede aanvulling.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een heel nuttig antwoord op de vraag die ik heb gesteld.

Andere antwoorden (1)

Omdat sportkleding comfortabeler zit dan gewone kleding; je bent immers veel in beweging. Daarbij is de meeste sportkleding ervoor gemaakt om je vocht beter te reguleren, denk aan opname en afvoer van het zweet dat je tijdens deze inspanning produceert.

Toegevoegd na 8 minuten:
Daarbij moet ik ook noemen: bij bepaalde contactsporten is de kleding steviger en elastischer en daarbij beter bestand tegen duwen en trekken. Bij voetbal zie je dat aan de shirts; die zijn van zodanig materiaal dat het niet scheurt, maar uitrekt wanneer een medespeler daaraan trekt.
Bij judo heb je weer een stoffen outfit vanwege de grip op de tegenstander. Als je door de gladheid van het pak moeilijk een tegenstander kunt 'plaatsen', is het risico op blessures groter.