Met de eerste verdien je (een deel) van je levensonderhoud. Recreatieve sport doe je voor je plezier en mag je vaak zelfs geen geld mee verdienen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een professioneel sporter heeft van zijn sport een beroep gemaakt. Dat wil niet alleen zeggen dat hij er zijn geld mee verdient, maar ook dat hij /zij hun sport op een professionele manier wil uitvoeren. Hij/zij doet er dan ook alles aan om de sport zo het meest perfect uit te voeren en leert en alles over, ook in de samenwerking met het lichaam, team enz. Hij/zij heeft dan meestal een contract getekend en zal moeten sporten ook al zou hij/zij geen zin hebben. Het is namelijk als betaald werk.

Een recreant beoefent een sport als amateur...liefhebber dus en hoeft niet perfect te zijn en de sport het beste te beoefenen. Hij/zij staat niet onder contract en kan stoppen wanneer hij/zij een keer geen zin heeft.