Welke sporten hebben allemaal een groene kaart als strafmaatregel?

Ik zoek een groene kaart die rechthoekig is, in tegenstelling tot de driehoek bij hockey. Zijn er sporten die zo'n kaart hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
2.6K

Antwoorden (1)

Ja en nee.

Officieel heeft alleen hockey een groene kaart, maar sinds september is er in de serie B van het Italiaanse voetbal (vergelijkbaar met de Nederlandse jupiler league) een groene kaart ingevoerd.
Anders dan bij hockey betreft het hier geen waarschuwing of straf, maar een beloning.
Je kunt een groene kaart verdienen door sportief spel: een fout toegeven bij de scheidsrechter, een tegenstander helpen na een tackle etc.

Aan het eind van het seizoen worden de punten van de groene kaarten bij elkaar opgeteld.
De persoon die de meeste groene kartonnetjes achter zijn naam heeft kan dan rekenen op een nog nader te bepalen prijs.

http://www.metronieuws.nl/sport/2015/09/serie-b-komt-met-groene-kaart-voor-sportief-spel