Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wordt hardlopen zwaarder bij de volgende oefeningen?

Ik wil vooral mijn conditie opbouwen maar ook krachttraining blijven doen. Nu hoorde ik pas dat als je dat wilt, je niet teveel moet deadliften voor je bovenbenen (dan ook voor squats?). Moet ik hier dan erg op letten? Het is ook weer niet dat ik 100kg aan massa heb zegmaar.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
669
Ritsuka
8 jaar geleden
ik merk bij mijzelf alleen dat hardlopen zwaar is als ik de dag ervoor deadlifts gedaan heb, of deadlifts wil doen de dag na hardlopen. Bedoel je dat? Ik snap niet precies wat je vraag nu is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel meer op het moment dat je spiermassa opbouwt op een langer termijn en het lopen dan gewoon zwaarder is. En is dat dan ook zo bij squats?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Onderzoek heeft uitgewezen dat de efficientie van het lopen vooal beinvloed wordt door de omvang van de kuiten. Los van allerlei extremen en gewone vermoeidheid of spierpijn na trainingen zal er daarom weinig invloed zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding