Word je sterker in je armen wanneer je denkbeeldig een dumbell vasthebt, je armen aanspant en die beweging maakt? (zie foto)

Hoe vaak per dag zou je dat moeten doen om echt sterker te worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Amadea
8 jaar geleden
Niet met iets denkbeeldigs, wel met iets dat werkelijk een aardig gewicht heeft. Bijvoorbeeld flessen water, of kilopakken suiker. Of natuurlijk gewoon met echte dumbells.
Erna55
8 jaar geleden
Met denkbeeldige dumbells kun je denkbeeldig sterker worden.

Het beste antwoord

Nee, daar word je niet sterker van.
Je kunt fantaseren wat je wilt, om sterker te worden moet je die beweging echt uitvoeren, met een uitdagend gewicht en correcte vorm, en ook voeding nemen die je doelen ondersteund.

Alleen met je armen zwaaien alsof je dumbbells curls doet gaat niet veel effect hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet op wat voor manier je sterker wilt worden, maar je bent er niet met alleen biceps trainen. Triceps, schouders etc zijn ook belangrijk. Als je zware dingen van de grond wilt tillen moet je meer je benen en romp (core) getraind hebben.
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ook niet als je je armen aanspant en dus zogenaamd een gewicht vasthoudt?
Ritsuka
8 jaar geleden
Alleen je armen aanspannen en ontspannen gaat misschien een minirm effect geven, maar je kunt die tijd en energie beter steken in ECHT gewichten heffen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is een onderzoek geweest waarbij mensen moesten denken aan een bepaalde spiergroep. Hieruit bleek dat het betrokken hersengedeelte actief werd, en er dus mogelijk groei plaats kon vinden zonder te trainen.
Heb helaas geen bron bij de hand.
Ritsuka
8 jaar geleden
Mogelijke groei, maar geen daadwerkelijke groei?
Jammer dat je de bron niet hebt.