Waarom gebruikt verstappen geen drs?

Sainz passeert verstappen eenvoudig mbv drs.... Waarom gebruikt max dat ook niet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Het beste antwoord

Omdat dat niet mag lees ik hier:

. Een belangrijk argument dat door de tegenstanders wordt aangedragen tegen het gebruik van DRS is het feit dat de verdedigende rijder een ongelijke strijd levert, omdat die rijder DRS niet in mag zetten om te verdedigen.[4] Het aanscherpen van de regels voor het verdedigen van je positie heeft deze controverse nog meer stof doen op laaien.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drag_Reduction_System
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je mag alleen gebruik maken van DRS wanneer je binnen 1 seconden zit van je voorligger. Dus zolang je niet binnen 1 seconde van je voorganger zit, mag je er geen gebruik van maken.