Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het Museum voor Communicatie geschikt voor kinderen van 4 en 5 jaar?

Ik denk erover met twee kleuters (4 en 5 jaar, groep 1 en 2) naar het Museum voor Communicatie in Den Haag te gaan. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vraag me af of het leuk is voor kinderen die nog niet kunnen lezen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
974
Poet
8 jaar geleden
Ja vanalles te doen en te zien voor hen ook. En je kunt meteen even naar Panorama Mesdag er schuin tegenover
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
waarom wil je zoiets weten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de foto's op de website van het museum http://www.muscom.nl/ staan diverse jonge kinderen. Veel van de tentoongestelde voorwerpen mag men gewoon aanraken, iets wat kinderen (en ook volwassenen overigens) graag doen. Ook organiseert het museum kinderfeestjes voor de leeftijdsgroepen 4 t/m 8 jaar en 8 t/m 11 jaar.

Het museum staat dus zeker open voor bezoek van jonge kinderen!
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het er volledig mee te maken heeft met hoeveel je zelf over het onderwerp weet te vertellen en hoe je het overbrengt op je kinderen.

Ikzelf neem mijn dochter al van klein af aan mee naar allerlei musea. En zelfs de saaiste plekken kan je leuk maken door de informatie op een leuke en speelse manier over te brengen.
Dit geldt voor een museum, maar ook voor steden, de natuur...

Of er echt entertainment is voor Kids weet ik niet, maar ik weet zeker dat het een indruk op je kinderen achter zal laten over hoe ze het vroeger deden.

En een ijsje achteraf werkt natuurlijk ook goed;)

Veel plezier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding